zondag 10 november 2013

Onze laatste maand

Het is alweer onze laatste maand hier in Jeruzalem, op ons werk en het wonen met elkaar.
Ilja en Nathalie hebben al afscheid genomen van Annetje, een joodse oorlogsoverlevende die ze een keer in de twee weken hebben bezocht vanuit stichting Elah.

Langzamerhand gaan onze gedachten al de kant op dat we weer naar huis toe gaan. De een heeft dat iets meer dan de ander.
Afgelopen week heb ik hier m'n verjaardag gevierd, ver van m'n kinderen en kleinkinderen die ik wel
gemist heb die dag!! Maar...... ik  heb een super leuke dag gehad en ben heel erg verwend door de "meiden" die een heerlijk ontbijt voor me klaar hadden  gemaakt met allerlei lekkers op een mooi versierde tafel, er hingen slingers en ik kreeg een prachtig kado. Het kon niet mooier!!!
En daarna viel ik die dag met m'n neus in nog een feestje n.l. op de koffieochtend van Elah met een aantal oudere mensen van wie er ook twee jarig waren, dus alweer feest!



Deze week gaan we een trip naar het noorden maken, daar hebben we reuze veel zin in!!
Wat gaan we allemaal doen??? Eerst gaan we naar House of  Light in Swar ám (misschien lezen jullie in het volgende blog daar wel meer over) en de volgende dag zijn we in Haifa, waar we naar een gemeente gaan waar arabieren en joden samen komen en we gaan Haifa bekijken  en..... als het lekker weer is zwemmen in de zee!!!! Zondag gaan we naar het meer van Galilea. We gaan dus veel zien en beleven.

Vandaag zijn we naar een gemeente in Bethlehem geweest waar we een fijne dienst hebben gehad met een mooie boodschap over geloof en vertrouwen in ons leven.
We kwamen na afloop nog een leuke winkel tegen waar net een bruidspaar een photoshoot liet maken en wij mochten mee op de foto, geweldig toch.

Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je reageren? Heb je vragen?
Laat een reactie achter en je hoort van ons!